Studiematerial – Modul 4

 

I samband med teman/föreläsningar kommer läsanvisningar att anges.

Huvudsakliga böcker:

Gawell, Malin mfl. Samhällets entreprenörer. Stockholm 2009
Kan laddas ner i sin helhet som pdf från KK-stiftelsen – länk

Artiklar/material:

Westanders pr-handbok 2010. Länk till nedladdningssida – westander.se

”Leading Change with Authenticity and Courage through Conversations that Matter – Workbook”
Från kursen Art of Hosting and Harvesting Conversations that Matter.
Länk till pdf

”Tools for meetings and workshops” – länk till pdf
Introducerar ett spektra av övningar för ett mötes olika delar. Från Seeds for change.

”FIDO: Lathund för självutvärdering av projekt.”
Länk till pdf

Fördjupningstexter (för den som vill gå ett steg längre):

Social by Social – A practical guide to using new technologies to deliver social impact.
Andy Gibson, Nigel Courtney, Amy Sample Ward, David Wilcox, Clive Holtham, 2009.
Utgiven av Nesta – läs den online eller ladda ner som pdf via socialbysocial.com

LSU – Sveriges ungdomsorganisationer. Mer kreativa möten.
Kan beställas från LSU – länk

Mattsson, Erik & Jöborn, Anna. Möteskokboken. Göteborg 2009

Agenda PR. Lobbyhandboken. Kan beställas från Agenda PR:s hemsida – länk

Leadbeater, Charles. We-think: the power of mass creativity. London 2007

Karlsson, Ove. Utvärdering – mer än en metod.
Detta är något för den som vill ta utvärdering ett steg längre, innehåller  fördjupning och exempel.
Länk till pdf

David L. Cooperrider and Diana Whitney. A Positive Revolution in Change: Appreciative Inquiry.
Länk till pdf

 Skriv en kommentar

Du kan använda dessa HTML taggar och attribut: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)